Friday, January 30, 2015

Curele de detoxificare

Detoxificarea
Ce înseamnă detoxificarea?
V-ați aștepta să vă înșir acum o definiție, nu este așa? V-ați aștepta ca pentru un cuvânt atât de uzitat și atât de adânc intrat în conștiința colectivă să existe o definiție destul de clară.




Îmi pare rău să vă dezamăgesc. Detoxificarea este doar un termen de marketing de care s-au agățat o șleahtă de oportuniști pentru a își vinde uleiul de șarpe in produsele revoluționare.
În 2009 a fost publicat un studiu ce încerca să determine probele aflate în spatele afirmațiilor bombastice despre detox. Au fost investigate nu mai puțin de 15 produse cunoscute, contactând companiile producătoare pentru a determina ce probe există în spatele afirmațiilor lor de marketing.
Rezultatul
Nu au existat două companii care să aibă aceeași definiție pentru termenul detox.
Foarte puține dovezi sau deloc au fost oferite pentru a susține afirmațiile lor despre detox.
În majoritatea cazurilor producătorii au fost forțați să recunoască că pur și simplu foloseau strategii de marketing atașând termenul detox de anumite produse.
Concluziile au fost că termenul detox, așa cum este folosit în campaniile de marketing, este un mit și multe dintre afirmațiile lor despre cum funcționează corpul uman sunt false, în unele cazuri produsele sunt chiar periculoase.
Ce susțin cei care promovează detoxificarea
În teorie produsele și dietele detoxifiante vor elimina substanțele dăunătoare. Unele vor ținti chiar anumite organe ca ficatul sau colonul. În general, detoxificarea va implica o formă de restricție calorică și consumul ridicat de fructe legume și sucuri. Deși mici diferențe exista între anumite tratamente nici unul nu merită disecate. În mare toate se agață de premisa că în corpul uman se vor acumula toxine din poluare, pesticide, aditivi alimentari sau deficiențe în eliminarea lor.
Are corpul nevoie de detoxificare?
Trebuie înțeles că organismul nostru deține o serie de mecanisme capabile să elimine constant rezidurile metabolice. Ele nu au nevoie de ajutor din partea produselor magice. Și mai ales că majoritatea nu se bazează pe fapte dovedite științific. Pentru a putea determina eficiența unui tratament de detoxificare ar fi necesar urmărirea eliminării unei substanțe anume. Ori, nici una dintre companiile intervievate nu a putut numi o anume substanță pentru care produsele ei sunt eficiente. A nu se înțelege că nu putem acumula în organism anumite doze de substanțe toxice, ci că produsele de pe piață nu au dovezi care să le susțină afirmațiile că ar ajuta la eliminarea lor.


Cum se explică atunci beneficiile resimțite?
În primul rând cum majoritatea tratamentelor de detoxificare se fac cu restricție calorică se face o golire a rezervelor de glicogen și o mai buna toleranță la glucoză, măcar temporară. O aparentă slăbire vine și din eliminarea apei folosită la stocarea glicogenului. Pe de altă parte, în general, curele de detoxificare vin cu un consum crescut de fructe și legume. Cum majoritatea oamenilor au carențe nutriționale o astfel de schimbare alimentară aduce un val de nutrienți în organism..
Concluziile
În loc să vă bazați pe metode revoluționare de a curăța corpul de toxine, mai bine aveți grijă să urmați câteva reguli generale care vor reduce simțitor introducerea lor în organism. Consumul ridicat de fructe și legume, mișcare, expunere le soare și menținerea unui nivel normal de stres sunt cele mai importante recomandări. La care adaug eu și ținerea din când în când a 1-2 zile de post negru. Nu vă mai lăsați jecmăniți de toți pretinșii guru în detoxificare și aveți voi grijă de sănătatea voastră zi de zi.

Singurul caz în care detoxificarea este corect folosită este pentru intoxicările cu droguri, alcool etc.

Read more ...

Tuesday, January 27, 2015

FastShape

De când mă preocupă sportul am avut ocazia să cunosc și să observ mulți antrenori, mai mult sau mai puțin personali. Dacă ați observat nu am prea făcut recomandări în acest domeniu și asta nu dintr-un spirit de concurență (sunt mai degrabă adeptul recunoașterii meritelor). Puțini oameni m-au impresionat, majoritatea m-au lăsat indiferent și suficienți m-au contrariat în sens negativ.
 
Recunosc, am și standarde ridicate. Probabil că nevoile cele mai comune sunt acoperite acceptabil de orice antrenor. Este suficient să treci de la un stil de viață sedentar la practicarea regulată a sportului pentru ca efectele pozitive să îți infiltreze toate aspectele vieții, așa că și un antrenor mediocru poate îmbunătăți calitatea vieții clienților.
Acum am ocazia să fac o astfel de recomandare pentru un antrenor în care am într-adevăr încredere. Atât în ce privește pregătirea sportivă, tehnică cât și seriozitatea cu care abordează această pasiune. Este vorba despre Horațiu Balint. Acesta lucrează după un program gândit și structurat de el, care se intitulează FastShape. Dar înainte de a discuta despre program să aflăm chiar de la autor ce anume îl recomandă în acest domeniu.
CTL: Din punctul meu de vedere atunci când mă gândesc la un antrenor pe mâna căruia să îmi las sănătatea, timpul și banii vreau să știu ce experiență sportivă proprie are. Documentarea are și ea rolul ei, dar fără o experiență la prima mână, în tranșee, orice antrenor are o credibilitate scăzută în ochii mei. Deci Horațiu, povestește-mi în câteva cuvinte când te-ai apucat de sport și ce sporturi ai practicat?

HB: M-am apucat de sport la vârsta de paisprezece ani, acum având 25 de ani. Am început prin culturism, practicat timp de 5 ani, sport în care am fost medaliat la Campionatul Național și Campionatul Zonal Moldova. În 2009 m-am apucat de jiu jitsu brazilian, sport în care sunt centura mov sub Tudor Mihăiţă. Îmbinând cunoștințele acumulate din timpul practicării culturismului cu tehnicile articulare dobândite până în prezent, am reușit să obțin numeroase rezultate în jiujitsu atât pe plan național(multiplu campion național) cat și internațional, dintre care notabile ar fi:
-2014 BJJ World Championship- locul IV;
-2014 BJJ Munchen International Open- medalia de aur;
-2014 European Cup Ju-Jitsu Newaza – medalia de argint;
-2014 Balkan Open Championship Ju-Jitsu Newaza – medalia de aur;
-2014 BJJ World Pro Cup Greece Trial- medalia de aur.


CTL: După ce ne-am convins că nu discutăm cu un novice să vedem și cât de la curent cu ultimele informații în domeniu se află. Ce cursuri ai făcut, ce surse de informație folosești și cât timp aloci studiului nutriției și pregătirii sportivă în general.
HB: Am absolvit cursurile Facultății de Educație Fizică și Sport din cadrul UNEFS, unde ulterior am finalizat cursul postuniversitar în urma căruia am obtinut certificatul de preparator fizic pe disciplina atletism. Ca o bază în acest domeniu, am apelat la cărțile lui Morc Coulson și David Archer. Fiind o fire perfecționista îmi place să fiu permanent conectat la informațiile nou apărute deci folosesc foarte mult internetul. Aș vrea sa fac aici o paranteză și să precizez că nu tot ce figurează pe internet are și o bază validă. Permanent mă perfectez în domeniu, volumul de informații care apare în fiecare zi fiind foarte mare, încerc să-mi creez o metodologie utilă și totodată atractivă. Pregătirea sportivă însumează aproximativ 12 ore pe săptămână.
CTL: Unde anume efectuezi antrenamentele și cum te poate contacta un eventual client.
HB: Antrenamentele FastShape au loc în zona Dudeşti-Pantelimon nr. 42, la sala RAMS Fitness. Mai multe informații se găsesc pe FastShape.ro

CTL: Cărui segment de clienți te adresezi în general?
HB: Programul este constituit în principiu pentru segmentul 20-30 ani, dar scopul meu este să reuşesc adaptarea acestuia pe plan general.
CTL: Care sunt dificultățile la care un client se poate aștepta?
HB: E cam mult spus dificultăţi având în vedere faptul că programul conţine numeroase exerciţii de tip functional training, care se adresează nevoilor cotidiene ale omului obişnuit. Deci nu există dificultăţi, doar avantaje.
CTL: Ce calități crezi că trebuie să aibă clientul ideal?





HB: Clientul ideal trebuie să fie în primul rând apt din punct de vedere medical şi să fie pregătit să accepte o schimbare pozitivă a stilului de viaţă actual. Imi place să mă ocup personal de capitolul motivare şi să le prezint pe parcurs avantajele dobândite, având experienţa celor 11 ani de sport de performanţă (momentan) , în urma căreia sportul m-a ambiţionat permanent să vreau să fiu mai bun şi să ţintesc cât mai sus din punct de vedere profesional .
Acum să aflăm și ce anume înseamnă programul FastShape:
FastShape reprezintă un program de fitness complex, bazat pe antrenamente de tip circuit. Este un program rapid si eficient, conceput pentru pierderea stratului adipos şi tonifierea musculaturii. O sedință dureză aproximativ 45 de minute și conține 5 runde separate executate la o intensitate prestabilită.


Aspectele care diferențiază Fastshape de alte programe de fitness sunt următoarele:
 accesibilitatea exercițiilor - acestea sunt eficiente atât pentru persoanele sedentare fără experiență sportivă, cât și pentru sportivii de performanță;
diversitatea exercițiilor - se urmărește eliminarea monotoniei, cursanții sunt constant testați prin noi exerciții, menținând atenția trează;
intensitatea efortului din timpul antrenamentelor FastShape este prestabilită, curba efortului fiind asemănătoare unei electrocardiograme, utilizându-se pauza activă;
încurajarea și motivarea  se realizează atât prin stimularea spiritului de competiție cât și prin alte tehnici psihologice.
Cum s-a ajuns la formatul FastShape
Horațiu a structurat programul în urma cu 4 ani, pe când coordona antrenamentele de pregătire fizică a sportivilor practicanți de Jiu Jitsu Brazilian din cadrul grupei de performață de la clubul Absoluto. Aceștia stăpâneau atât o tehnica cât și o tactică foarte bună, dar aveau lipsuri în ceea ce privește tonusul și rezistentă musculară. FastShape a fost creat în primul rând pentru ei și ulterior în urma feedback-ului pozitiv, a evoluat spre un program mai general.


Befor and after 3 luni de FastShape
Printre beneficii am putea enumera: îmbunătățirea condiției fizice, a tonusului muscular, a sistemului imunitar, scăderea țesutului adipos și a nivelului de stres. Executat sub atenta supraveghere a lui Horațiu programul nu prezintă riscuri deosebite de accidentare. Și nu în ultimul rând în decurs de 8 săptămâni, prin muncă și seriozitate se poate ajunge la rezultate vizibile.
Pentru detalii nu ezitați să-l contactați pe Horațiu, un antrenor personal serios.
Read more ...

Thursday, January 22, 2015

Alimentația în timpul postului alternativ


Astăzi vreau sa vă aduc în atenție un nou studiu legat de postul intermitent. Dacă nu sunteți familiarizați cu conceptul puteți citi mai multe în articolele de mai jos.
  1. Postul intermitent - Beneficii
  2. Postul intermitent - Mod de aplicare
  3. Postul ca terapie alternativa
  4. Post negru de lungă durată

În acest studiu cercetătorii au încercat să determine influența unei alimentații bogate în grăsimi vs una bogată în carbohidrați atunci când se ține post alternativ.
Studiul s-a efectuat pe 29 de femei obeze cu vârste cuprinse între 25-65 de ani ce au fost împărțite aleator în două grupuri.
  • Grupul cu alimentație bogată în grăsimi  (45/15/40% grăsimi,/proteine/carbohidrați)
  • Grupul cu alimentație bogată în carbohidrați (25/15/60% grăsimi/proteine/carbohidrați). 
 Consumul de proteine a fost identic pentru ambele grupuri. După două săptămâni în care s-a determinat care este necesarul caloric al participantelor s-a trecut la faza de studiu efectiv care a durat 8 săptămâni.
Respectându-se proporțiile de macro nutrienți se alternează o zi de post cu una de mâncat normal
  • Ziua de post are doar o masă ce conține 25% din necesarul caloric
  • Cealaltă zi se consumă 3 mese la liber
Rezultatele le puteți vedea detaliat în tabelul. Unde puteți vedea și modul cum le-a fost afectat colesterolul, trigliceridele, glicemia etc.





Concluzii
  • Rezultatele sugerează că în funcție de scopul urmărit ar putea să fie mai avantajos să urmezi o alimentație bogată în grăsimi sau bogată în carbohidrați concomitent cu postul alternativ. Alimentația bogată în grăsimi favorizând pierderea în greutate în timp ce alimentația bogata în carbohidrați favorizeză scăderea rioscului de boli cardiovasculare.
  • Ca o nota personala o proporție mai crescută de proteine ar putea fi benefică în ambele situații.
  • Concluzia cea mai importantă este că indiferent de tipul dietei din timpul postului ambele au funcționat atât în ce privește slăbitul cât și îmbunătățirea stării de sănătate generale. Cu specificația că este important calitatea mâncării.
  • O scădere de 5-6 kilograme în 8 săptămâni prin simpla ținere de post alternativ(o masa pe zi / 3 mese pe zi) mi se par rezultate foarte bune și dacă ar fi dublate și de activitate fizică acestea ar fi și mai semnificative.

Read more ...

Wednesday, January 14, 2015

Atentie la corectitudinea informatiilor

Recent am citit un articol despre un studiu privind slaba calitate a comunicatelor de presă din mediul academic.
 
 
Se pare că o parte din exagerările și concluziile eronate ce ajung în presă sunt formulate în comunicatele de presă emise de instituțiile academice. Într-o încercare de a înțelege dimensiunea fenomenului cercetătorii au analizat 462 de comunicate de presă emise de 20 dintre cele mai importante universități britanice în anul 2011. Pentru a verifica câte dintre ele sunt în acord cu lucrările științifice originale. Cercetătorii au grupat afirmațiile ne susținute de probe în trei categorii și au stabilit existența lor în comunicatele de presă în următoarele proporții:
  • Transmiterea de sfaturi directe cititorilor fără ca aceste sfaturi să existe în lucrările originale în 40% din comunicate.
  • Prezentarea unei asocieri de tip cauză - efect când în realitate a fost observată doar coexistența în proporție de 33%.
  • Sugerarea că descoperirile se aplică la oameni când în fapt studiul a fost efectuate doar pe animale 36%.
Concluziile au fost că deși se obișnuiește a se învinovăți media, pentru inflamarea și exagerarea descoperirilor, în realitate majoritatea inexactităților au ca sursă comunicatele de presă inițiale. Atunci când comunicatele conțin exagerări 58-86% din știrile derivate conțin exagerări în timp ce doar 10-18% dintre articole ajung să fie exagerate atunci când se pleacă de la comunicate corecte.
Poate că aceste informații sunt oarecum greu de înțeles așa în abstract. Așă că voi recurge la un exemplu simplu cum poate influența de exemplu ajustarea datelor corectitudinea informațiilor.



Exemplu teoretic
Presupunem că în urma unui studiu se ajunge la concluzia că cei care consumă alcool prezint un risc de trei ori mai mare de a face cancer la plămâni. Dar este evident că o mare parte din consumatori sunt și fumători. Pentru a elimina influența acestui factor se va face o stratificare a indivizilor. Vom împărți populația consumatori de alcool fumători și nefumători. În urma acestei noi împărțiri rezultatele se schimbă. Se observă cum consumul de alcool nu mai afectează deloc riscul de cancer în schimb fumatul îl crește de 10 ori. Acesta este doar un exemplu teoretic, în realitate factorii deviatori pot fi mulți și mult mai greu de izolat. Pentru aceasta se apelează la anumite procedee statistice de procesare a datelor.



Exemplu concret
  Găsiți în acest articol
Prima oară să spus că
"Children that are the result of unplanned pregnancies tend to experience developmental delays, according to a new study published by the British Medical Journal Wednesday."
Pentru că mai apoi să se tragă concluzia că de fapt
"Though, these findings were later attributed to the children’s disadvantaged home situations."
Concluzii
Proasta interpretare a datelor și transmitere către public a rezultatelor nu este un fenomen marginal. Și ar trebui luate măsuri pentru evitarea acestor situații pe cât posibil.
Cele mai eficiente și practice măsuri ar fi responsabilizarea celor în cauză prin publicarea  comunicatelor cu numele autorilor. Atât a ofițerului de presă cât și a membrului academic implicat. Cum comunicatele de presă sunt cruciale pentru diseminarea informațiilor ar trebui făcute public și nu trimise doar jurnaliștilor cum se practică în general. De asemenea ar trebui să fie considerate ca făcând parte din lucrarea inițială și legate de aceasta.
În prezent un cercetător care publică date incorecte poate fi taxat prin intermediul revie-urilor acest sistem ar putea fi extins și asupra comunicatelor de presă.



Poate astfel nu ar mai apărea situații ca aceea cu cetona de zmeură promovată de faimosul dr Oz. Ce a fost testată doar pe șobolani și în niște doze extrem de mari, imposibil de furnizat prin suplimente omului. Mai multe detalii găsiți aici.
Dar acestea sunt măsuri ce nu depind de noi și a căror aplicare va mai dura până se va pune în practică dacă se va pune vreodată.
Din punctul de vedere al unui om interesat de viața sa și de lumea în care trăiește lucrurile sunt destul de complicate. Pentru a afla informație corectă este nevoie de cercetare pe cont propriu și de verificarea din surse încrucișate. Eu așa fac dar sunt conștient clipă de clipă că dat fiind timpul limitat și lipsa accesului la sursa inițială de informații , dublată uneori de dificultatea de a le înțelege mă poate induce în eroare. Așa că trebuie mereu să ne menținem mintea deschisă și să studiem neîncetat.
În timp ajungi la un nivel la care și dacă percepi eronat anumite informații totuși poza de ansamblu o ai destul de clară și înțelegi ceea ce nu înțelegi.



Cei mai în pericol sunt aceia care se avântă și preiau pe nemestecat ce citesc din prima sursă de pe net, adesea una de o calitate îndoielnică, și sunt gată să înceapă războiul sfânt cu această spoială de cunoaștere.
Exemple sunt o mulțime în zona vegetarienilor, a celor anti vaccine și nu în ultimul rând a băieților care fac sală.



Read more ...

Tuesday, January 13, 2015

Harta site

Pentru o navigare mai facilă prin tematica destul de stufoasă a site-ului am făcut o hartă.
O puteți accesa din meniu la secțiunea Despre->Harta site
Dacă găsiți sau nu găsiți anumite articole în categoriile potrivite apreciez o atenționare.
Citire plăcută și mai ales utilă.
Read more ...