Wednesday, August 12, 2015

Merita sa faci exercitii de izolare?

Vreau să vă aduc în atenție un studiu recent.
Concluziile acestui studiu sunt că exercițiile de izolare adăugate unui program de hipertrofie musculară compus din exerciții complexe nu produc diferențe semnificative statistic nici în ce privește forța nici în ce privește masa musculară.
Studiul a fost făcut pe persoane care practica antrenamente cu greutăți de mai mult de 2 ani și care nu au utilizat steroizi.
Prin practicarea unui program de forță alcătuit din exerciții complexe avem multiple avantaje.

  1. Antrenamentul durează mai puțin și poți antrena aceeași grupa musculară mai des.
  2. Dezvoltarea coordonării, echilibrului și a grupelor de mușchi stabilizatoare. 
  3. Dezvoltarea unor avantaje atletice, venite din creșterea capacității sistemului nervos de a coordona simultan și eficient mai multe segmente corporale. 
  4. Creșterea capacității de muncă, prin antrenarea output-ului cardiac și a sistemului metabolic anaerob de furnizare a energiei.
Când și pentru ce pot fi utile exercițiile de izolare puteți afla aici.


Read more ...

Monday, March 9, 2015

Meditația ghidata

M-am gândit să mai scriu un articol despre meditație, pentru că în primul nu am intrat în prea multe detalii. Am făcut asta pentru că eu sunt un novice în meditație.
Așa că, articolul acesta trebuie citit ca o împărtășire a experienței mele, nu ca o sursă exhaustive de informații despre meditație. Poate nu este cel mai eficient mod de a medita, poate că nu se va potrivi oricui. Totuși, aceste aspecte sunt mai puțin relevante. Eu sper ca încercările mele să trezească curiozitatea altora și să aflu și părerile voastre despre acest subiect.
Metoda aleasă de mine a fost meditație mindfulness
Și reprezintă observarea conștientă a clipei prezente, cu deschidere, curiozitate și acceptare a ceea ce este. Fără să fim pierduți în trecut, fără să ne proiectăm în viitor, fără să judecăm sau să analizăm, fără să încercăm să modificăm prezentul. Pur și simplu să fim prezenți pentru ceea ce există în viața noastră în clipa aceasta.
Practicând frecvent meditația dobândim capacitatea de a crește prezenta noastră pe parcursul întregii zile. Astfel putem acționa în loc de a reacționa. Prin exersarea pe parcursul practicii de meditație a revenirii din reverie în starea de conștientă ne antrenăm creierul și îl modificăm efectiv ca urmare al acestui antrenament. Faptul că minte rătăcește este un lucru natural, odată sesizată rătăcirea menții tot ce avem de făcut este să ne detașăm de firul gândurilor și să revenim în prezent.
Găsesc că pentru cineva începător este util ascultarea sesiunilor de meditație ghidată. Practic un instructor de meditație îți va da o serie de ghidaje pentru a te ajuta să îți concentrezi atenția și pentru a îți reaminti să nu te lași furat de gânduri. Practica de meditație nu este un antrenament efectiv. Intenția obținerii unor rezultate concrete va duce la o ancorare mai puternică în partea raționare în gândire și în dorințe. Ceea ce căutăm este o stare de observare a minții și de detașare de la mecanismele noastre puternice de abstractizare.
Găsiți aici o serie întreagă de meditații ghidate cu o durata de aproximativ 30 de minute.
Eu am încercat să nu mă blochez în aceste 30 de minute. Dacă simt nevoia să mă întrerup la jumătate o fac fără să îmi aduc mustrări, dacă simt nevoia să mai rămân câteva minute după terminarea sesiunii de asemenea o fac fără a o considera un succes.
Cred ca partea cea mai dificilă când vine vorba de meditație este abandonarea intenției. Prezenta plină de curiozitate fără așteptări și fără obiective.
Vă urez meditații plăcute.

Read more ...

Monday, February 23, 2015

O luna de mindfulness

M-am concentrat foarte mult pe antrenament fizic, pe nutriție și alte subiecte adiacente dar spre rușinea mea am neglijat până acum un aspect foarte important. Am neglijat îngrijirea și antrenarea minții. Iar ființa uman nu își poate atinge adevăratul potențial atât timp cât îi neglijăm un aspect așa de important cum este mintea.



A venit timpul să îmi corectez această scăpare. Când vine vorba de antrenamentul minții se pare că toate degetele indică în aceeași direcție. Este vorba de meditație. Am citit și eu câte ceva legat de meditație și în cele din urmă am decis să mă apuc de treabă pentru a înțelege mai bine ce reprezintă meditația. Dar înainte de astă să vedem la ce anume este bună meditația conform cercetărilor științifice actuale și conform părerii practicanților.
Poate că o să fiți surprinși dar s-au făcut destul de multe studii în acest domeniu și meditația este ceva real. Practicarea ei modifică efectiv creierul uman. Dar ceea ce este mai interesant este că toți practicanții spun cu mâna pe inimă că le-a crescut calitatea vieții. Calitatea vieții este mărime greu de cuantificat dar foarte simplu de înțeles când ți se întâmplă ție.
Meditația ajută la
  • Gestionarea stresului
  • Îmbunătățește atenția și crește creativitatea
  • Crește puterea de concentrare
  • Reduce semnificativ anxietatea
  • Îmbunătățește calitatea relațiilor cu cei din jur
Acestea nu sunt lucruri nesemnificative, de fapt sunt unele dintre cele mai importante aspecte ale vieții. Dacă într-adevăr produce un efect pozitiv, oricât de mic, în toate aceste domenii atunci meditația ar trebui să ne devină cel mai important obicei al zilei.





Pozitia lotus
 Există mai multe stiluri de meditație dar cel mai simplu și la îndemână este meditația "mindfulness". Așa că m-am hotărât ca timp de o lună să încerc să meditez zilnic.
Întâi de toate vreau să subliniez că nu sunt nici pe departe un expert în acest domeniu. Pur și simplu vreau să împărtășesc cu voi primele păreri după o lună de meditație.
Protocolul de meditație de tip mindfulness este foarte simplu. Tot ce trebuie să faci este să stai liniștit să îți observi mintea fără să te lași absorbit în firul gândurilor. Întrucât treaba asta pare oarecum abstractă au apărut o serie de mici instrucțiuni ajutătoare.


 
Semi lotus

 Poziția
Se recomandă o poziție relaxată dar nu prea relaxată, cât să ducă la somnolență. Se poate sta pur și simplu pe un scaun, se poate sta în lotus sau în semi-lotus sau în seiza. Personal eu prefer sa stau întins culcat pe spate, pentru că nu adorm și este o poziție în care pot să mă relaxez. O altă poziție care îmi place dar pe care nu o pot menține încă prea mult timp este seiza. Din nefericire nu am suficientă flexibilitate la nivelul gleznelor ca să pot sta confortabil mai mult de 5, 10 minute. Opina mea este să nu vă blocați în poziție. Orice poziție este bună, meditația se poate face și în mers sau stând pe o bancă în parc. Orice poziție care îți permite să te relaxezi este acceptabilă.

Pozitia seiza
 Respirația
În cadrul meditației mindfulness se utilizează respirația ca și ancoră. Atenția este îndreptată spre respirație. Atunci când te pierzi în gânduri și sesizezi asta reîntorci atenția asupra respirației. A te pierde în gânduri nu este o greșeală. Practic momentul de sesizare a situației și reîntoarcerea atenției asupra respirației este exercițiul de atenție. Practicarea meditația astfel te ajută să nu mai te lași purtat de gânduri în trecut sau în viitor și să trăiești ancorat în prezent.
Durata
Durata unei ședințe de meditație poate să fie de la câteva minute până la o oră sau mai mult. Personal eu am oscilat între 5-30 minute. Sfatul meu este să experimentați cu diferite durate prestabilite sau să vă așezați să meditați fără nici un obiectiv de timp. Cu cât urmați mai puține reguli cu atât veți ajunge mai repede la o practică mai plăcută.
Frecvența
Este preferată o frecvență mai mare decât o frecvență mică și ședințe mai lungi. Eu încerc să meditez zilnic. Practicarea meditație îți amintește să trăiești în prezent. Noi trăim zilnic deci nu văd de ce nu am încerca să medităm zilnic.




Efecte
Momentan efectele pe care le-am simțit eu sunt legate de practicarea efectivă a meditației. Îmi este mai ușor să întru în starea de relaxare, pot să reproduc destul de ușor starea respectivă pe parcursul zile prin intermediul a două trei respirații mai profunde. Am început să surprind momentele când mă las dus în vârtejul gândurilor și observ cum îmi influențează sentimentele și starea fizică. Am ajuns să observ de câteva ori pe zi tensionări la nivelul corpului sau al feței venite din stări de tensiune mentală. Nu este mare lucru, schimbările nu se produc peste noapte. Dar faptul că anumite lucruri se produc și observ o direcție pozitivă spre care mă îndrept mă face să îmi doresc să mențin practica meditației ca un obicei zilnic.
Dacă mai are cineva experiență cu meditația mi-ar plăcea să o împărtășească prin intermediul comentariilor. Sunt încă la început de drum și orice sfat este foarte util.





Read more ...

Monday, February 9, 2015

Carne de porc la cuptor

A sosit timpul pentru încă o rețetă marca CrossTheLimit. Ca de obicei va fi ceva simplu și rapid de pregătit, cu o procesare cât mai puțin dăunătoare pentru ingrediente și în același timp gustoasă.

 Este vorba de carne de porc gătită la cuptor. Prefer carnea gătită la cuptor pentru că o prepar la o temperatură mai scăzută și obțin o intersecție potrivită între gust și produse toxice rezultate.
 Tăiem julien două cepe potrivite, le punem pe fundul unei tăvi de ceramică. Prefer tava de ceramică pentru cuptor pentru că se curăță mult mai ușor si nu ruginește în timp.
 Tăiem carnea în cubulețe de 2, 3 cm. Cât să se pătrundă ușor dar să nu se usuce sau să se ardă. Condimentăm după gust. Eu am pus sare, piper, salvie uscată și boia iute. Peste tot amestecul am turnat vin. Atenție când amestecați să aveți grijă ca la final ceapa să rămână acoperită. Altfel se va arde și se va înnegri.
 Setăm cuptorul la 150 de grade pentru 30 de minute. Carnea se va fierbe încet gătindu-se uniform.
 Amestecăm de două ori în cele 30 de minute. evitând să lăsam ceapa prea expusă.
 După aceste 30 de minute urcăm temperatura la 200 de grade și mai lăsăm 10 minute amestecând la mijlocul perioadei. Astfel carnea va prinde o ușoară crustă aurie, fără să se ardă și să se denatureze prea mult grăsimile conținute.

Cel mai bine se potrivește alături de o salată plină de vitamine și antioxidanți. Cantitatea ridicată de proteine și fibrele din salată fac aceasta masă una low-carb cu un efect de sațietate semnificativ. Potrivită într-o cură de slăbire sănătoasă.
Vă urez poftă bună.
Read more ...

Friday, January 30, 2015

Curele de detoxificare

Detoxificarea
Ce înseamnă detoxificarea?
V-ați aștepta să vă înșir acum o definiție, nu este așa? V-ați aștepta ca pentru un cuvânt atât de uzitat și atât de adânc intrat în conștiința colectivă să existe o definiție destul de clară.




Îmi pare rău să vă dezamăgesc. Detoxificarea este doar un termen de marketing de care s-au agățat o șleahtă de oportuniști pentru a își vinde uleiul de șarpe in produsele revoluționare.
În 2009 a fost publicat un studiu ce încerca să determine probele aflate în spatele afirmațiilor bombastice despre detox. Au fost investigate nu mai puțin de 15 produse cunoscute, contactând companiile producătoare pentru a determina ce probe există în spatele afirmațiilor lor de marketing.
Rezultatul
Nu au existat două companii care să aibă aceeași definiție pentru termenul detox.
Foarte puține dovezi sau deloc au fost oferite pentru a susține afirmațiile lor despre detox.
În majoritatea cazurilor producătorii au fost forțați să recunoască că pur și simplu foloseau strategii de marketing atașând termenul detox de anumite produse.
Concluziile au fost că termenul detox, așa cum este folosit în campaniile de marketing, este un mit și multe dintre afirmațiile lor despre cum funcționează corpul uman sunt false, în unele cazuri produsele sunt chiar periculoase.
Ce susțin cei care promovează detoxificarea
În teorie produsele și dietele detoxifiante vor elimina substanțele dăunătoare. Unele vor ținti chiar anumite organe ca ficatul sau colonul. În general, detoxificarea va implica o formă de restricție calorică și consumul ridicat de fructe legume și sucuri. Deși mici diferențe exista între anumite tratamente nici unul nu merită disecate. În mare toate se agață de premisa că în corpul uman se vor acumula toxine din poluare, pesticide, aditivi alimentari sau deficiențe în eliminarea lor.
Are corpul nevoie de detoxificare?
Trebuie înțeles că organismul nostru deține o serie de mecanisme capabile să elimine constant rezidurile metabolice. Ele nu au nevoie de ajutor din partea produselor magice. Și mai ales că majoritatea nu se bazează pe fapte dovedite științific. Pentru a putea determina eficiența unui tratament de detoxificare ar fi necesar urmărirea eliminării unei substanțe anume. Ori, nici una dintre companiile intervievate nu a putut numi o anume substanță pentru care produsele ei sunt eficiente. A nu se înțelege că nu putem acumula în organism anumite doze de substanțe toxice, ci că produsele de pe piață nu au dovezi care să le susțină afirmațiile că ar ajuta la eliminarea lor.


Cum se explică atunci beneficiile resimțite?
În primul rând cum majoritatea tratamentelor de detoxificare se fac cu restricție calorică se face o golire a rezervelor de glicogen și o mai buna toleranță la glucoză, măcar temporară. O aparentă slăbire vine și din eliminarea apei folosită la stocarea glicogenului. Pe de altă parte, în general, curele de detoxificare vin cu un consum crescut de fructe și legume. Cum majoritatea oamenilor au carențe nutriționale o astfel de schimbare alimentară aduce un val de nutrienți în organism..
Concluziile
În loc să vă bazați pe metode revoluționare de a curăța corpul de toxine, mai bine aveți grijă să urmați câteva reguli generale care vor reduce simțitor introducerea lor în organism. Consumul ridicat de fructe și legume, mișcare, expunere le soare și menținerea unui nivel normal de stres sunt cele mai importante recomandări. La care adaug eu și ținerea din când în când a 1-2 zile de post negru. Nu vă mai lăsați jecmăniți de toți pretinșii guru în detoxificare și aveți voi grijă de sănătatea voastră zi de zi.

Singurul caz în care detoxificarea este corect folosită este pentru intoxicările cu droguri, alcool etc.

Read more ...